Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2008

"Συμφωνία με την οικογένειά μου για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου"




1. Δεν δίνω σε κανένα ούτε αναφέρω σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα το όνομά μου, τη διεύθυνσή μου, τον αριθμό τηλεφώνου, τον κωδικό μου, τα ονόματα των γονιών μου, το όνομα του κλαμπ ή της ομάδας στην οποίαν ανήκω, ή το όνομα του σχολείου μου χωρίς την άδεια των γονιών μου. Θα τηρώ αυτό τον κανόνα όταν είμαι συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο, περιλαμβανομένων και των chat rooms, των άμεσων μηνυμάτων, των e-mails, των ιστοσελίδων, των κοινωνικών ιστοσελίδων και όταν συμμετέχω σε διαγωνισμούς ή εγγράφομαι σε διαδικτυακό κλαμπ...

2. Δεν συμπληρώνω ποτέ ερωτηματολόγιο ή οποιαδήποτε άλλη αίτηση χωρίς την άδεια της μητέρας ή του πατέρα μου.

3. Δεν θα αναφέρω ποτέ σε κάποιο άτομο πού βρίσκομαι ή τι κάνω χωρίς την άδεια του πατέρα ή της μητέρας μου.

4. Δεν θα μπω ποτέ σε chat room.


5. Δεν θα συναντήσω προσωπικά κανένα από αυτούς που γνώρισα στο Διαδίκτυο εκτός αν οι γονείς μου συμφωνούν και δέχονται να με συνοδεύσουν στη συνάντηση η οποία πρέπει να γίνει σε δημόσιο χώρο.

6. Θα έχω αλληλογραφία μέσω άμεσων μηνυμάτων μόνο με πρόσωπα που βρίσκονται στον κατάλογο των φίλων που έχει γίνει δεκτός από τους γονείς μου.

7. Θα μεταχειρίζομαι τους άλλους στο Διαδίκτυο όπως θέλω να μεταχειρίζονται αυτοί εμένα. Δεν θα στείλω ποτέ απειλητικά μηνύματα ούτε θα αφήσω να φανεί ότι το μήνυμα περιέχει απειλή και δεν θα απαντήσω σε παρόμοια μηνύματα που μου έχουν σταλεί.

8. Δεν θα ανοίξω ούτε θα δεχθώ e-mails, συνημμένα, links, URL's ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία από άτομα που δεν γνωρίζω.

9. Θα αναφέρω στους γονείς μου κάθε e
-mail, συνομιλία σε chat room, άμεσα μηνύματα ή ιστοσελίδες που με έκαναν να νοιώσω άσχημα, όπως e-mails με απαγορευμένο περιεχόμενο, φωτογραφίες ή βίντεο. Δεν φταίω επειδή είδα κάτι κακό τυχαία. Αν δω κάτι που δεν είναι σωστό θα βγω αμέσως από αυτό ή θα κλείσω τον υπολογιστή μου. Και αμέσως μετά θα πω στους γονείς μου τι έγινε.

10. Δεν θα παραμένω στο Διαδίκτυο περισσότερο χρόνο από αυτόν που συμφωνήσαμε με τους γονείς μου.

11. Δεν θα μπω σε ιστοσελίδες που θα κοστίσουν επί πλέον χρήματα χωρίς πρώτα να έχω τη συγκατάθεση των γονιών μου.

12. Δεν θα αγοράσω ούτε θα παραγγείλω προϊόντα μέσω του Διαδικτύου που θα κοστίσουν πρόσθετα χρήματα χωρίς πρώτα να πάρω τη συγκατάθεση των γονιών μου.

13. Καταλαβαίνω ότι ορισμένοι άνθρωποι στο Διαδίκτυο προσπαθούν να γίνουν φίλοι με παιδιά που έχουν προβλήματα με τους γονείς τους ή περνούν δύσκολες στιγμές σε κάποιον άλλο τομέα της ζωής τους.

14. Αντιλαμβάνομαι ότι ιδιωτικά και οικογενειακά θέματα δεν πρέπει να συζητούνται στο Διαδίκτυο. Αντίθετα θα μιλούσα γι αυτά με κάποιον ενήλικα που εμπιστεύομαι.

15. Αντιλαμβάνομαι ότι οι γονείς μου μπορούν να με παρακολουθούν την ώρα που είμαι στο Διαδίκτυο και να χρησιμοποιήσουν κάποια φίλτρα επιλογής υπηρεσιών. Αυτό γίνεται γιατί με αγαπούν και ενδιαφέρονται για την ασφάλειά μου.

16. Δεν θα χρησιμοποιήσω το Διαδίκτυο σε σπίτι φίλου μου χωρίς την άδεια των γονιών μου.

17. Αντιλαμβάνομαι ότι η χρήση του Διαδικτύου είναι ένα προνόμιο και όχι ένα δικαίωμα και θα ακολουθώ τις οδηγίες για ασφαλή χρήση του Διαδικτύου τόσο στο σπίτι μου αλλά και όταν είμαι στο Διαδίκτυο εκτός σπιτιού.

Το κείμενο είναι από το Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων και αποτελεί μια συμφωνία ανάμεσα σε εμάς και τα παιδιά μας για την ασφαλή χρήση του internet. Το βρήκα ενδιαφέρον και το αναδημοσιεύω. Νομίζω ότι αξίζει πριν βάλουμε internet στο σπίτι να θέσουμε στα παιδιά μας κάποιους κανόνες."

6 σχόλια:

faraona είπε...

Pafa μου
δεν το συζητω.Χρειαζεται να ενημερωθουν ολοι οι γονεις κι αυτοι με την σειρα τους τα παιδια τους,τ ανηψια τους ,τα εγγονια τους.Ειναι πολυ επικυνδινο ν αφηνουμε ενα παιδι αθωο μπροστα στο ιντερνετ.
Πολλα φιλια
και καλη νυχτα ευχομαι.

jacki είπε...

Δυστυχώς αφού πλέον τα παιδιά παίζουν με το διαδίκτυο και όχι με τις μπάλες τους έξω πρέπει να ενημερώνονται και οι γονείς και αυτά για το καλό τους.
Καλημέρα γλυκιέ μπαμπά:)

gregory είπε...

πολυ καλο μαθημα σε ευχαριστω...
βλεπης εχω και 4 παιδια...ευκαιρια να τους πω κατι και εγω για το ιντερνετ....ολο αυτα μου λενε...

amelie είπε...

μπαραβο παφα που ανερτησες κατι τετοιο τοσο πολυ χρησιμο... μακαρι να ειναι μονο αυτο που θα υπογραψουν τα παιδια στη ζωη τους...

meltemi είπε...

Απαραίτητοι κανόνες που όμως δεν τηρούνται και είναι και πολύ δύσκολο να τηρηθούν.

Καλή μέρα σου είπα?Έχω και καιρό να περάσω..

Καλή μέρα! :)

dyosmaraki είπε...

Πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σου.
Kαι ό,τι μιλούσα με μία φίλη προβληματισμένη μαμά πως θα ελέγχει τον γυιό που της ζητά επίμονα internet.
Αν μου το επιτρέπεις θα τυπώσω την ανάρτησή σου και θα της τη δώσω.
Καλό βράδυ